Ćwiczenia przeciw płaskostopiu

1. Ćwiczenia bez przyborów

Chód we wspięciu na palcach.
Próba chodu na piętach
Chód na wewnętrznych krawędziach.
Podkurczanie i prostowanie palców stóp(próba posuwania się do przodu)

2. Ćwiczenia z przyborami

Dzieci siedzą na ławce lub krzesełku, opierając jedną nogę na piłce, a drugą na podłodze. Z tyłu podpierają się rękami. Następuje teraz toczenie piłki stopą – w przód i z powrotem. Można również ćwiczyć, stawiając obie stopy na piłce.

Dzieci siedzą dwójkami naprzeciw siebie, z podkurczonymi nogami, opierając się z tyłu o podłogę rękami. Na polecenie prowadzącej toczą piłki stopami jedno do drugiego.                                                                                        

Dzieci siedzą na podłodze – ręce oparte z tyłu, nogi podkurczone, kolana rozchylone i próbują obracać piłkę, którą obejmują stopami.   

Przed każdym z siedzących na podłodze dzieci leży szarfa. Na polecenie prowadzącej chwytają szarfę palcami stóp.                                        

Siedzące na krzesełkach dzieci chwytają palcami stóp szarfy, podnoszą je w górę i potrząsają.                                                                                           

Z siadu na podłodze lub krzesełku dzieci chwytają palcami stóp chusteczkę lub woreczek i próbują unieść do góry.                                             

Siedzące na podłodze dzieci chwytają palcami stopy kulkę z papieru, mały kamyczek, ołówek, patyk.                                                                                                                                                      

Dzieci siedzą na podłodze, ręce oparte z tyłu – zbieranie kocyka palcami stóp.

Siedzące na krzesełkach dzieci próbują unieść w górę palcami stóp skakankę.